Original title:
Marketing konkrétního golfového hřiště
Translated title:
Marketing of cocrete golf course
Authors:
Krausová, Lenka ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Veselý, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá marketingem golfových služeb. Hlavním cílem je navrhnout marketingovou strategii konkrétního golfového hřiště. Před jeho realizací bylo potřeba vypracovat jednotlivé analýzy -- SWOT analýzu, analýzu konkurence a dotazníkové šetření spokojenosti zákazníků. Dále byly identifikovány jednotlivé provozní náklady a výnosy golfového areálu. Při tvorbě marketingovéstrategie byl kladen důraz na oblast internetu. Navrhuje novou podobu a strukturu webových stránek, facebookový profil a reklamu typu PPC.This thesis deals with the marketing of golf services. The main goal is to propose a marketing strategy for concrete golf course. Prior to its implementation were needed to work out individual analysis - SWOT analysis, competitor analysis and survey of customer satisfaction. Furthermore, the identified individual operating costs and revenues of golf course. When creating marketing strategy was put stress on the Internet. It proposes a new form and structure of the website, Facebook profile and the type of PPC advertising.
Keywords:
golf; internet marketing; marketing of services; analýza konkurence; dotazníkové šetření; golf; internetový marketing; marketing služeb; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35589