Název:
Strategie společnosti Hyundai Motor Company na mezinárodních trzích
Překlad názvu:
Strategy of Hyundai Motor Company in the international markets
Autoři:
Řehoř, David ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Malý, Josef (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá současnou podobou a determinanty dalšího vývoje automobilového odvětví a strategií společnosti Hyundai Motor Company na mezinárodních trzích, jež se řadí mezi nejdynamičtěji se rozvíjející automobilky současnoti. Práce je členěna na 4 kapitoly. První se věnuje nedávnému vývoji automobilového průmyslu s bližším zaměřením na hlavní charakteristiky trhu ČR a zmiňuje hlavní trendy ovlivňující toto odvětví. Další část představuje společnost HMC a zabývá se analýzou vývoje jejího postavení na světovém automobilovém trhu. Předmětem třetí kapitoly práce je analýza podnikatelské strategie této společnosti, jež se stala základem jejího rostoucího významu. Zmíněny jsou její hlavní cíle a způsob, jakým směřuje k jejich naplnění. Podrobněji je rozebrán proces tvorby strategického plánu, odlišné strategické přístupy k mezinárodnímu podnikání, proces strategického řízení značky a vývoj této strategie HMC od počátku po současnost. Závěrečná část se zabývá důvody výstavby výrobního závodu Hyundai v tuzemsku, hodnotí postavení společnosti na českém trhu a analyzovanou strategii.The thesis deals with the current form and determinants of further development of the automotive industry and strategy of Hyundai Motor Company, the fastest growing automaker in the international markets of these days. The thesis is divided into four chapters. The first one is devoted to recent development of the automotive industry with a closer focus on the main characteristics of the Czech market and mentions the major trends affecting the industry. Next part introduces HMC and analyzes the development of its position in the global automotive market. Subject of the third chapter is an analysis of the company's business strategy, which has become the key factor of its growing importance. It mentions the main company objectives, the process of creating a strategic plan, different strategic approaches in the international market, phases of strategic brand management and discribes history of the company strategy. The final part focuses on the reasons of the construction of Hyundai factory in the country, evaluates it's position in the Czech market and the analysed strategy.
Klíčová slova:
automobilový průmysl; Hyundai; strategie na mezinárodních trzích; automotive industry; business strategy; Hyundai
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35585