Original title:
Postavení firmy McDonald's na trhu v USA
Translated title:
Position of McDonald's company in the U.S. market
Authors:
Holkupová, Jitka ; Jiránková, Martina (advisor) ; Vrňáková, Irena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce pojednává o firmě McDonald's a jejím aktuálním postavení na trhu v USA. První kapitola se zaměřuje na historii společnosti od úplných počátků až do současnosti. Objasňuje, co stálo za úspěchem McDonald's a v čem se nejvíce odlišoval od konkurenčních podniků. V druhé kapitole je charakterizována současná situace na trhu v USA, úloha franchisingu v odvětví rychlého občerstvení a porovnání McDonald's s hlavními konkurenty. Předmětem třetí kapitoly je provedení SWOT analýzy. Nejprve jsou uvedeny silné a slabé stránky firmy, poté potenciální příležitosti a hrozby.This thesis deals with McDonald's and its current position in the U.S. market. The first chapter focuses on the company's history from the very beginnings to the present. It explains what was behind the success of McDonald's and how the company is different from most competitors. The second chapter focuses on the current situation in the U.S. market, the role of franchising in the fast food industry and McDonald's compared with its main competitors. The subject of the third chapter is the SWOT analysis. First, introducing the strengths and weaknesses of the company, then the potential opportunities and threats.
Keywords:
quick service restaurants; SWOT analysis; USA; restaurace rychlého občerstvení; SWOT analýza; USA
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35532