Original title:
Category management ve společnosti Bosch
Translated title:
Category management company Bosch
Authors:
Knotová, Veronika ; Král, Petr (advisor) ; Jurek, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá oblastí category managementu. Category management je proces, který se zabývá efektivním řízení produktů na úrovni jednotlivých kategorií. Proces category managementu sestává z definování kategorie, přiřazení role kategorie, stanovení strategie kategorie, taktik a samotné implementace. Pro category management je klíčová správná identifikace konečného spotřebitele a jeho potřeb. Rozhodování spotřebitele je ovlivněno externími a interními faktory. Interní faktory zahrnují vlivy na úrovni osobnosti, jako jsou učení, vnímání a motivace. Mezi externí faktory patří rozhodování na základě vnímání ceny, značky, merchandisingu nebo obalu.This thesis deals with the fields of category management. Category management is a process that focuses on effective product management at the level of each category. Category management process consists of defining categories, determining the role of category, assignment strategy category, tactics and implementation. For process of category management is crucial correct identification of consumer and his needs. Consumer decision making is affected by external and internal factors. Internal factors include effects on the personality level, such as learning, perception and motivation. Among the external factors include decision-making based on perception of price, brand, merchandising, or packaging.
Keywords:
category; category management; consumer; category management; kategorie; spotřebitel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35512