Název:
Porovnání americké a české firemní kultury ve službách
Překlad názvu:
Comparison of American and Czech corporate culture in services
Autoři:
Pecháčková, Monika ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je charakterizovat a porovnat firemní kulturu amerických společností, které působí v oblasti služeb. V práci se nejprve věnuji kulturním dimenzím Geerta Hofstedeho a Alfonse Trompenaarse a následně také znakům americké kultury. Poté definuji firemní kulturu, uvádím prvky typické pro americkou i českou podnikovou kulturu a základní pravidla etikety. Práce také obsahuje informace o rozdílném vyjednávacím a komunikačním stylu Čechů a Američanů. V poslední části je charakterizováno pracovní prostředí v ČR a USA, s důrazem na přístup zaměstnanců k zákazníkům, nadřízeným a kolegům, následované navrhovanými zlepšujícími opatřeními. Informace uvedné v poslední kapitole pocházejí převážně z mých osobních zkušeností.The aim of this bachelor thesis is to characterize and compare American and Czech corporate culture in services. At first I describe Geert Hofstede's and Alfons Trompenaars' cultural dimensions and character of Americans. After that I define corporate culture, characteristics of American and Czech company culture and basic rules of etiquette. Also information on how to successfully negotiate and communicate with Czechs and Americans are mentioned here. The last part of this thesis covers topics such as work environment in the Czech republic and the United States of America, employee's approach to customers, seniors and colleagues, and improving measures that, according to me, should be put into practice. Information contained in the last chapter come mainly from my personal experience.
Klíčová slova:
firemní kultura; kulturní dimenze; služby; Spojené státy americké; Česká republika; corporate culture; cultural dimensions; Czech republic; services; United States of America
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35475