Original title:
Podpora prodeje na Internetu se zaměřením na věrnostní programy
Translated title:
Sales support on the Internet focused on loyalty programs
Authors:
Pelikánová, Iva ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá marketingovým nástrojem podporou prodeje na Internetu, jehož oblíbenost v posledních letech stoupá. Největší část práce je věnována věrnostním programům. Cílem práce je zhodnotit, zda je Internet vhodným prostředkem pro podporu prodeje. Dále rozebrat jednotlivé formy podpory prodeje, demonstrovat je na příkladech z praxe, zhodnotit míru jejich využívání a jejich potenciál. Blíže se zaměřím na rozbor věrnostních programů, jejich trendy v prostředí Internetu a zhodnocení úspěšnosti konkrétních programů firem působících na Internetu i mimo něj. Představím také cíle a předpoklady úspěchu věrnostních programů. Jako další dílčí cíl jsem si vybrala analýzu otevřeného věrnostního programu Sphere card. Na základě této analýzy zhodnotím jeho silné a slabé stránky a případně představím návrh na zlepšení.Bachelor's thesis deals with the marketing instrument "sales support on the Internet", which popularity has significantly risen in last few years. The major part of the thesis is focused on loyalty programs. The aim is to assess whether the Internet is appropriate tool for sales support. Additonal goals are: to analyze the various forms of sales promotion, to demonstrate it on practical examples, to assess the extent of their use and to consider their potential. Closer analysis will focus on loyalty programs, their trends in Internet network and evaluation of specific companies program's effectiveness, whether they operate on the Internet or not. I will also introduce aims and assumptions of success of loyalty programs. For the partial objective I chose analysis of open loyalty program Sphere card. Based on this analysis, I will evaluate its strengths and weaknesses and possibly give suggestion for improvement.
Keywords:
e-commerce; internet; loyalty programs; marketing; sales support; e-komerce; internet; marketing; podpora prodeje; věrnostní programy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35461