Original title:
Marketingová strategie firmy Ryor
Translated title:
Marketing strategy of Ryor
Authors:
Nejmanová, Kristýna ; Chylíková, Hana (advisor) ; Jakešová, Patricia (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie české kosmetické firmy Ryor. Cílem této analýzy je určit silné a slabé stránky v marketingové strategii společnosti Ryor a zjistit, co je důvodem toho, že firma i přes omezené finanční prostředky na marketing dokáže obstát v konkurenci nadnárodních světových značek. V práci je diskutována otázka, zda Ryor praktikuje dostatečnou komunikační politiku směrem k českým ženám. Z dotazníkového šetření plyne, že značka Ryor je pro většinu českých žen známá a že firma využívá své omezené finance maximálně efektivně.The bachelor thesis deals with the analysis of marketing strategy of Ryor, the Czech cosmetic company. The aim of this analysis is to identify strengths and weaknesses in Ryor's marketing strategy and to find out the reason why the company can compete with multinational brands despite limited financial resources. This thesis discusses the question of whether Ryor practices sufficient communication policy oriented to the Czech women. The survey shows that Ryor brand is well-known among most Czech women and that the company uses its limited financial resources most effectively.
Keywords:
communication mix; marketing communication; marketing mix; marketing strategy; Ryor; komunikační mix; marketingová komunikace; marketingová strategie; marketingový mix; Ryor
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35458