Original title:
Obchodní a kulturní specifika Indonésie
Translated title:
Business and cultural specifics of Indonesia
Authors:
Hlohovská, Tereza ; Müllerová, Františka (advisor) ; Knecht, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je přiblížit specifika Indonéské republiky v oblasti ekonomické, obchodní a kulturní. První kapitola představuje Indonésii jako zemi v jihovýchodní Asii, její geografickou polohu, obyvatelstvo, stručnou historii včetně současného státního zřízení a také jako turistickou oblast. Druhá kapitola analyzuje základní makroekonomické údaje a jejich vývoj za posledních deset let. Třetí kapitola zmiňuje hlavní obchodní partnery, členství Indonésie v mezinárodních organizacích i vzájemné vztahy s Českou republikou. Čtvrtá kapitola pojednává o indonéské kultuře a jejím vlivu na obchodní jednání. Poslední kapitola je založena na výsledcích dotazníkového šetření.The aim of my bachelor thesis is to approach specifics of the Republic of Indonesia in the field of economics, business and culture. The first chapter represents Indonesia as a country in Southeast Asia, its geographical location, population, short history including current political system and also as a touristic area. The second chapter analyses main macroeconomic indicators and their course during last ten years. The third chapter mentions the main business partners, membership of Indonesia in the international organizations and mutual relationship with the Czech Republic. The fourth chapter deals with Indonesian culture and its influence on business negotiations. The last chapter is based on the results of the survey.
Keywords:
business partners; course of domestic economics; Hofstede; Indonesia; religion; tourism; Hofstede; Indonésie; náboženství; obchodní partneři; turismus; vývoj domácí ekonomiky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35399