Original title:
Image a identita značky Mercedes-Benz
Translated title:
Brand image and identity of Mercedes-Benz
Authors:
Václavík, Lukáš ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá vnímáním značky Mercedes-Benz na českém trhu. V teoretické části je charakterizována terminologie týkající se pojmů značka, image a identita. Praktická část zahrnuje analýzu dat získaných z databáze MML-TGI a z vlastního průzkumu, jenž se snaží odhalit shodnosti či nepřesnosti ve vnímání image a identity značky. Zobrazuje skutečnou image značky Mercedes-Benz a zároveň zjišťuje, zda došlo k vyvrácení předsudků, které o značce Mercedes-Benz v České republice kolují.The thesis is focused on a brand perception of Mercedes-Benz in the Czech market. The theoretical part describes the terminology related to the concept of brand image and identity. The practical part includes an analysis of data obtained from MML-TGI and from own research, which seeks to reveal the identity or inaccuracies in the perception of image and brand identity. Displays the actual image of Mercedes-Benz and also determines whether there is a refutation of prejudices about the brand Mercedes-Benz that exist in the Czech Republic.
Keywords:
brand identity; brand image; Mercedes-Benz; identita značky; image značky; Mercedes-Benz
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35345