Original title:
Srovnání cen a positioningu módních značek ve vybraných státech
Translated title:
Comparison of Prices and Positioning of Fashion Brands in Selected Countries
Authors:
Hájková, Kateřina ; Říha, David (advisor) ; Handl, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku rozdílných cen oblečení a positioningu tří vybraných módních značek v rámci České republiky a Spojených států amerických. Analyzuje jednotlivé ceny zboží metodou komparace v rámci států a dále pak zkoumá vnímání těchto značek spotřebitelem a to metodou dotazováním. Definuje také rozdílné kampaně jednotlivých značek a jejich zacílení na určitý druh zákazníka. Cílem této práce je analyzovat na kolik jsou ceny zboží rozdílné a rozebrat jednotlivé faktory, které ovlivňují vnímání značek zákazníkem, v rámci vybraných států.This Bachelor thesis focuses on the different prices of clothing and positioning of three selected fashion brands in the Czech Republic and the United States of America. It analyzes individual prices of goods by comparison within the chosen countries and then examines consumer perceptions of brands by method of questioning. It also defines the different campaigns of selected brands and their focus on a particular type of customer. The aim of this work is to analyze how much the prices of goods vary and analyze the factors that affect customer's perception of brands in the selected countries.
Keywords:
Comparison of prices; Fashion brands; Positioning; Questioning; Dotazování; Módní značky; Positioning; Srovnání cen
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35283