Original title:
Vliv kulturních odlišností a specifik na marketingovou strategii firmy McDonald's - srovnání ČR a USA
Translated title:
The Influence of Cultural Differences and Specifics on the Marketing Strategy of McDonald's - Comparison of the Czech Republic and the USA
Authors:
Plesníková, Tereza ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Neuwirthová, Magda (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá obchodními a kulturními zvyklostmi Spojených států amerických a České republiky. Práce si klade za cíl přiblížit rozdílnosti v mentalitě jednotlivých národů pomocí Hofstedeho kulturních dimenzí a následně znázornit tyto rozdílnosti v realizaci marketingové a obchodní strategii firmy McDonald's. Práci uzavírají ukázky z marketingové a obchodní kampaně této firmy, která proběhla na území obou zemí.The Bachelor's Thesis is focused on cultural and business practices of the United States of America and the Czech Republic. The main goal is to thoroughly examine all the differences in the mentality of these nations using Hofstede's cultural dimensions, and then illustrate these findings on the implementation of marketing and business strategy of McDonald's company. The thesis is concluded by specific examples of marketing and sales campaigns that took place in these two regions.
Keywords:
CZ; Hofstede's cultural dimensions; marketing strategy; McDonald's; USA; Hofstedeho kulturní dimenze; marketingová strategie; McDonald's; Spojené státy americké; Česká republika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35261