Original title:
Podomový predaj
Translated title:
Door-to-door sales
Authors:
Pacalová, Michaela ; Malý, Josef (advisor) ; Machková, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Práca sa venuje téme priameho predaja. Cieľ práce je na základe komparácie priameho predaja zhodnotiť jeho špecifiká vo vybraných krajinách, priblížiť priamy predaj vo vybranej spoločnosti a poukázať na túto formu predaja nielen doma, ale i v zahraničí. Práca je rozdelená na teoretickú a praktickú časť. Teoretická časť práce vymedzuje základné pojmy riešenej problematiky, charakterizuje priamy predaj a predpoklady jeho úspešnosti. Záverom tejto časti je komparácia priameho predaja vo vybraných krajinách a to na základe štatistických ukazovateľov a tiež bežne dostupných informácií. V praktickej časti je predstavená spoločnosť Southwestern, ktorá využíva priamy predaj k distribúcii vzdelávacích produktov. Je tu stručne zhrnutá jej história, produktové portfólio a tiež Southwestern Advantage stáž pre študentov vysokých škôl.Práce sa věnuje tématu přímého prodeje. Cíl práce je na základě komparace přímého prodeje zhodnotit jeho specifika ve vybraných zemích, přiblížit přímý prodej ve vybrané společnosti a poukázat na tuto formu prodeje nejen doma, ale i v zahraničí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoreticka část práce vymezuje základní pojmy řešené problematiky, charakterizuje přímý prodej a předpoklady jeho úspěšnosti. Závěrem této části je komparace přímého prodeje ve vybraných zemích, a to na základě statistických ukazatelů a také běžně dostupných informací. V praktické části je představena společnost Southwestern, která využívá pŕímý prodej k distribuci vzdělávacích produktů. Je zde stručně shrnuta její historie, produktové portfolio a také Southwestern Advantage stáž pro studenty vysokých škol.The thesis is devoted to the topic of direct sales. The target of the thesis is to assess the specifications of the direct sales in the selected countries based on the comparison method, then to zoom in the direct sales in the chosen company and to point to this form of sales not only at home but also abroad. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines the basic concepts of the solved issues, characterizes direct sales and the assumptions of its success. The final part shows comparison of the direct sales in the selected countries based on the statistical indicators and also on available information. The practical part introduces the Southwestern Company, which uses direct sales to distribute educational products. Here is briefly summarized the history of the company, its product portfolio and summer Southwestern Advantage Internship for university students.
Keywords:
Consumer; Direct sales; Product; Salesperson; Prodejce; Produkt; Přímý prodej; Spotřebitel
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35225