Název:
Intensive and Extensive development in MMORPG
Autoři:
Jergon, Roman ; Svatoš, Oleg (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2006
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] This work deals with possible use of MMORPGs (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) and their virtual worlds for purposes of economical and sociological surveys. In the first part, it shows what MMORPGs are, and what their potential is. In addition, the second part covers issues that limit current virtual worlds for scientific use. The third part presents one of most limiting factors of virtual worlds – research and development comparing to real world. It also illustrates that the R&D system should be in hands of users. R&D system brings dynamics into real world economy and therefore it should bring dynamics into economy of virtual worlds. Inspired by Kuhn’s analysis of research development this work divides development into intensive and extensive. Intensive development brings new scientific theories. While extensive development contributes to scientific theories brought by intensive development and expands them. The fourth part is discussing solutions to some other limits that prevent implementation of research and development system into virtual worlds. Last part of this work demonstrates implementation thoughts about intensive and extensive development in virtual worlds. This work does not claim to be all covering as many of outlined questions deserve deeper research but it shows concept for solution for some these questions.Tato práce se zabývá možným využitím MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) a jejich virtuálních světů k psychologickým a ekonomickým pozorováním. V první části popisuje čím MMORPG jsou a jaký je jejich potenciál. Navíc ve druhé části popisuje problémy, které omezují současné MMORPG k vědeckému využití. Třetí část prezentuje jeden z nejvíce omezujících faktorů virtuálních světů –výzkum a vývoj v porovnání k reálnému světu. Práce také ukazuje, že systém výzkumu a vývoje by měl být v rukou uživatelů. Výzkum a vývoj přináší dynamiku do ekonomiky reálného světa a tak přinese dynamiku i do ekonomiky světa virtuálního. Inspirována Kuhnovou analýzou vědeckého vývoje tato práce dělí vývoj na intenzivní a extenzivní. Intenzivní vývoj přináší nové vědecké teorie. Zatímco extenzivní vývoj tyto teorie rozšiřuje a upřesňuje. Čtvrtá část práce diskutuje řešení k dalším omezením, která znemožňují implementaci systému výzkumu a vývoje do virtuálních světů. Poslední část práce představí úvahy o možné implementaci intenzivního a extenzivního vývoje do virtuálních světů. Tato práce se nesnaží být všeobjímající, protože spousta naznačených problémů si zaslouží vlastní oddělený výzkum. Tato práce tak obsahuje koncept, kterým se lze řídit při dalším postupu.
Klíčová slova:
development; extensive development; intensive development; mmorpg; virtual simulation; virtual world
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/174