Original title:
Návrh e-learningového řešení pro podporu výuky kurzu 5FI404 "Kognitivní věda"
Translated title:
Design of an e-learning solution for the course 5FI404 – Cognitive Science
Authors:
Klička, Lukáš ; Šubrta, Václav (advisor) ; Sigmund, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce představuje e-learningové řešení sloužící jako podpůrný výukový materiál pro předmět 5FI404 -- "Kognitivní věda". V teoretické části shrnuje základní poznatky a principy z oblasti e-learningu a návrhu e-learningového vzdělávacího kurzu, které se následně pokouší prakticky aplikovat na autorově vlastním návrhu e-learningového řešení. První polovina práce je zaměřena na teoretické aspekty plánování e-learningového kurzu, jeho prezentaci uživateli, návrhu uživatelského rozhraní a možnosti jeho použití k procvičování vyučované látky. Principy použité v jednotlivých kapitolách jsou detailně rozebrány, aby byla jejich aplikace v praktické části srozumitelná. Druhá polovina této práce je věnována samotnému návrhu autorova vlastního e-learningového řešení. Jedná se o návrh řešení kurzu sloužícího jako podpůrný materiál při výuce předmětu "Kognitivní věda" na Vysoké škole ekonomické v Praze. Závěrem autor analyzuje přínosy svého řešení a možnost jeho praktického uplatnění.This paper presents an e-learning solution used as supporting educational material for the subject 5FI404 - "Cognitive Science". In the theoretical part it summarizes the basic knowledge and principles from the field of e-learning and e-learning course design, which it then attempts to practically apply to the author's own e-learning solution. The first half of the paper focuses on theoretical aspects of planning of an e-learning course, its presentation to the user, user interface design and the possibility of using it to review learnt information. Principles used in individual chapters are discussed in detail so that their application in the practical part is understandable. The second half of this paper focuses on the author's own e-learning solution. The author presents an e-learning course meant to serve as support material for the subject "Cognitive science" at the University of Economics in Prague. Finally, the author analyzes the benefits of his solution and the possibilities of its practical application.
Keywords:
5FI404; cognitive science; e-Learning; web course; 5FI404; e-Learning; internetový kurz; kognitivní vědy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20192