Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Standardy modelování a řízení podnikových procesů
Klička, Lukáš ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Procesní modelování hraje důležitou roli pro dokumentaci a zmapování organizačních procesů a pro specifikaci požadavků na informační systém. V současné době existuje mnoho standardů procesního modelování a každý z nich zastupuje odlišný přístup k modelování a disponuje rozdílnými možnostmi vytváření modelů. Stejné modely vytvořené různými modelovacími jazyky se tak liší z hlediska své expresivity dle dispozic jednotlivých standardů. Cílem této práce je zhodnotit efektivitu vybraných standardů procesního modelování. Efektivita standardů bude hodnocena na dvou úrovních. Jednak z hlediska jejich sémantiky a dále z hlediska jejich syntax. Zhodnocení standardů z hlediska jejich sémantické stránky bude provedeno na základě srovnání standardů s metamodelem podnikových procesů projektu Opensoul. Tento model definuje sadu základních elementů a vazeb mezi nimi na základní úrovni procesního modelování. Syntax standardů bude hodnocena na základě srovnání standardů dle hodnotícího rámce navrženém autory Moody a Hillegersberg. Výsledky srovnání by měly ukázat, který standard nejlépe podporuje jednotlivé oblasti. Hodnotící rámec bude aplikován na tři standardy procesního modelování: BPMN, EPC a IDEF3. Na základě získaných výsledků budou diskutovány jejich silné a slabé stránky. Přínosy diplomové práce lze spatřovat jednak v analýze elementů standardů procesního modelování a dále ve vlastním srovnání jednotlivých standardů dle hodnotícího rámce.
Návrh e-learningového řešení pro podporu výuky kurzu 5FI404 "Kognitivní věda"
Klička, Lukáš ; Šubrta, Václav (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce představuje e-learningové řešení sloužící jako podpůrný výukový materiál pro předmět 5FI404 -- "Kognitivní věda". V teoretické části shrnuje základní poznatky a principy z oblasti e-learningu a návrhu e-learningového vzdělávacího kurzu, které se následně pokouší prakticky aplikovat na autorově vlastním návrhu e-learningového řešení. První polovina práce je zaměřena na teoretické aspekty plánování e-learningového kurzu, jeho prezentaci uživateli, návrhu uživatelského rozhraní a možnosti jeho použití k procvičování vyučované látky. Principy použité v jednotlivých kapitolách jsou detailně rozebrány, aby byla jejich aplikace v praktické části srozumitelná. Druhá polovina této práce je věnována samotnému návrhu autorova vlastního e-learningového řešení. Jedná se o návrh řešení kurzu sloužícího jako podpůrný materiál při výuce předmětu "Kognitivní věda" na Vysoké škole ekonomické v Praze. Závěrem autor analyzuje přínosy svého řešení a možnost jeho praktického uplatnění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.