Original title:
Specifika podnikání na čínském trhu
Translated title:
The particularities of doing business on the Chinese market
Authors:
Babická, Zuzana ; Machková, Hana (advisor) ; Švábková, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce popisuje a objasňuje spotřební chování obyvatel Číny. Zaměřuje se především na aktuální trendy a vznikající příležitosti na čínském trhu. Umožňuje čtenáři si vytvořit výchozí představu o daném tématu a o vhodné marketingové strategii. V zájmu poskytnutí celostnějšího pohledu na problematiku podnikání v Číně se práce okrajově zabývá i specifiky obchodování.This thesis depicts and clarifies the consumer behaviour of the Chinese. It primarily focuses on current trends and new opportunities arising on the Chinese market. It enables the reader to gain initial knowledge on this topic and to understand the basic concept of a sucessful marketing strategy for China. The thesis also briefly describes the particularities of business negotiation and trade with the Chinese in order to provide a more complex view on doing business in this country.
Keywords:
Business negotiation; China; Consumer behaviour; Cultural particularities; Marketing strategy; kulturní specifika; marketingová strategie; obchodní jednání; spotřební chování; Čína
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19999