Original title:
Podnikatelské prostředí, kulturní specifika a obchodní zvyklosti bavorského trhu, spolupráce s ČR
Translated title:
Corporate Environment, Cultural Specifics and Business Customs of the Bavarian Market, Cooperation with the Czech Republic
Authors:
Hodová, Lucie ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Gullová, Soňa (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je analyzovat pomocí makroekonomických veličin vývoj a postavení bavorské ekonomiky, interpretovat aktuální vzájemnou hospodářskou spolupráci ČR a Bavorska a dotazníkovým šetřením potvrdit či vyvrátit česko-bavorské kulturní standardy ve vzájemné spolupráci.The aim of the thesis is to analyse development and situation of Bavarian economics by the medium of macroeconomic indicators, to interpret up-to-date mutual economic cooperation of the Czech Republic and Bavaria and to confirm or disconfirm Czech-Bavarian cultural standards by the medium of questionnaires.
Keywords:
Czech-Bavarian cooperation; Czech-Bavarian intercultural communication; economics of Bavaria; ekonomika Bavorska; česko-bavorská interkulturní komunikace; česko-bavorská spolupráce
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19950