Original title:
Firemní kultura mezinárodních společností v českém kulturním prostředí
Translated title:
Corporate culture of international companies in Czech cultural background
Authors:
Golasíková, Martina ; Müllerová, Františka (advisor) ; Frey, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé diplomové práce je vysvětlení pojmu firemní kultura. V teoretické části se zaměřuji na kulturu obecně a různé aspekty firemní kultury. V praktické části je pak popsána firemní kultura nejmenované americké společnosti a švýcarské společnosti Nestlé a čtenář zde nalezne i srovnání firemních kultur obou společností.Purpose of my thesis is explication of notion corporate culture. Theoretical part is focused on culture in general and on various aspects of corporate culture. Practical part is concentred on corporate culture of unnamed American company and Swiss company Nestle and reader can find there also comparison of corporate culture of both companies.
Keywords:
corporate culture; cultural dimensions; culture; Firemní kultura; Kultura; Kulturní dimenze
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19948