Original title:
Efektivní marketing s využitím nástrojů Googlu
Translated title:
Efficient internet marketing with Google toolbox
Authors:
Sadílek, Petr ; Stříteský, Václav (advisor) ; Podolka, Luděk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Velmi rychlý nárůst počtu uživatelů internetu a výrazná zlepšení na straně technologií mají významný vliv na marketingovou komunikaci. Cílem první části této práce je zasadit marketingové aktivity na internetu do systematického rámce, aby bylo možné je maximálně využít. Ve druhé části se práce zabývá analýzou produktového (AdWords, Mapy, YouTube) a nástrojového portfolia (plánovací, optimalizační a realizační nástroje) společnosti Google a jeho možného využití v jednotlivých fázích realizace internet marketingových aktivit.Quick growth of internet users worldwide as well as significant technological improvements has had an extensive impact on a traditional marketing communication. First part of the thesis focuses on the basic framework that would leverage the internet marketing implementation. In its second part, the Google advertising products (AdWords, Maps, YouTube) and tools(for planning, optimization and implementation) are analyzed and their role in the internet marketing process is explained and demonstrated.
Keywords:
adwords; google analytics; insights for search; internet marketing; search engine marketing; SEM; youtube; adwords; analytics; Google; internetový marketing; reklama ve vyhledávání; statistiky vyhledávání; youtube
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19930