Original title:
Marketingový význam body image
Translated title:
Meaning of Body Image in Marketing
Authors:
Lalík, Ivan ; Koudelka, Jan (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je prostřednictvím obsahové analýzy stanovit, které prvky Body image jsou nejfrekventovanější v reklamách v tzv. časopisech životního stylu pro muže a ženy, tyto prvky následně analyzovat a pokusit se vysvětlit, jaké poselství je skryto za použitými prvky body image.The main goal of this diploma thesis is by using the coontent analysis specify, what elements of Body image are the most frequented in magazines Maxim and Cosmopolitan. After the analysis of Body image the findings are interpreted and the relationship between elements of Body image and marketing is described.
Keywords:
Body Image; Coontent analysis; Marketing; Body image; Marketingová komunikace; Obsahová analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19904