Original title:
Podnikatelský plán
Translated title:
Business plan
Authors:
Koucká, Hana ; Krause, Josef (advisor) ; Horník, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce bylo vytvořit podnikatelský plán pro nově vznikající cestovní kancelář. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy. Dále je zde nadefinován podnikatelský plán a uvedeno, kdo jsou jeho uživatelé a jakou formu a náležitosti by měl podnikatelský plán mít. Praktickou část tvoří samotný podnikatelský plán, na jehož základě si lze ujasnit, zda by bylo založení cestovní kanceláře v budoucnu realizovatelné a jaká by byla finanční náročnost takového projektu.The aim of the thesis was to create the business plan of a newly rising travel agency. The Theoretical part targets the basic conceptions related to the issue. It contains the definition of a business plan and it mentions who its users are and which form and appurtenances should the correct business plan have. The Practical part includes the concrete business plan of the new travel agency. It includes the explication, if its foundation in future is feasible and if the calculation of the capital intensity of the project is realistic.
Keywords:
Business plan; businessman; travel agency; cestovní kancelář; podnikatel; podnikatelský plán
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19794