Original title:
Role prémiové značky v produktovém portfoliu vybrané tabákové společnosti
Translated title:
The Role of the Premium Brand Marlboro in the Product Portfolio of the Company Philip Morris ČR a.s.
Authors:
Kobolková, Edita ; Postler, Milan (advisor) ; Štepanovič, Boris (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Trh tabákových výrobků představuje velmi specifickou oblast trhu rychloobrátkového zboží. Marketingové aktivity jsou zákonem přísně limitovány a správné rozložení komunikačních nástrojů je někdy obtížné. A to i vzhledem k tomu, že v případě tabákových výrobků hovoříme o téměř naprosto totožném produktu, který je společný pro všechny značky cigaret. Diplomová práce se zabývá rolí prémiové značky Marlboro v produktovém portfoliu společnosti Philip Morris ČR a.s.The market of tobacco products presents a very specific area of fast moving consumer goods. Marketing activities are strictly limited by law and the correct establishment of communication tools is sometimes considerably difficult. In addition to the above, in the case of the tobacco industry, we are talking about almost the same product for every particular cigarette brand. My diploma thesis deals with the role of the premium brand Marlboro in the product porfolio of the company Philip Morris ČR a.s.
Keywords:
analysis; BCG; brand; marketing; mix; portfolio; analýza; BCG; brand; marketing; mix; portfolio
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19792