Název:
Historie a budoucnost sčítání lidu
Překlad názvu:
History and future of population census
Autoři:
Máchová, Veronika ; Kačerová, Eva (vedoucí práce) ; Holub, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá historií, současností a budoucností sčítání lidu. Na úvodní kapitolu, která se týká definování pojmů, navazuje popis průběhu historických sčítání. Jsou zde popsány procesy sčítání od starověku až po poslední sčítání v roce 2001. Jednotlivá sčítání od vzniku Československa jsou popsána detailněji. Jsou zde zaznamenány i výsledky zjištěné od roku 1921 do roku 2001, které se týkají počtu obyvatel a dosaženého vzdělání obyvatel. Část práce je zaměřena na zjišťování názorů obyvatel České republiky na již proběhnutá sčítání a na plánované změny v roce 2011. Zpracované výsledky jsou uvedeny pomocí absolutních i relativních čísel. Závěrečná kapitola se zabývá připravovaným sčítáním pro rok 2011.This work deals with history, present and future of population census. There are the standpoits defined in the first chapter which the description of process of historic census is connected to. There are processes of census from ancient era to the last census in 2001 described in this work. From the beginning of Czech- Slovak Republic every census is described in more details. There are results about amount of populaced and achieved education mentioned in my assignment too. The part of the work is focused on detection of people's opinions on the last censuses and on the planned changes for census in 2011. Processed results are mentioned with absolute and relative numbers. The last chapter deals with upcoming census for year 2011.
Klíčová slova:
populační census; rozhodný okamžik; soupis obyvatelstva; crucial moment; population census; register of population
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/19774