Original title:
Analýza spotřebního chování - cukrovinky
Translated title:
Analysis of consumer behaviour
Authors:
Jirkovská, Hana ; Bártová, Hilda (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce analyzuje spotřební chování týkající se čokoládových tyčinek. Popisuje metodologii marketingového výzkumu. Hlavní částí je výzkum formou dotazníků mezi studenty VŠE. Zjišťuje oblíbenost jednotlivých značek čokoládových tyčinek a jednotlivých prodejních míst v areálu školy. Výsledky jsou použity pro formulaci doporučení pro strategii prodeje.This thesis analyses consumer behaviour connected with chocolate bars. It describes metodology of marketing research. The form of the research is questionnaire. Respondents are students of VŠE. The research discovers popularity of some brands and selling places in the campus. Results are used for the formulation of recommendation for the strategy of sale.
Keywords:
Chocolate bars; Marketing research; Students; marketingový výzkum; studenti; čokoládové tyčinky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19765