Název:
Právní úprava srovnávací reklamy: Studie č. 5.326
Překlad názvu:
Legal regulation of comparative advertising: Study 5.326
Autoři:
Babka, Tomáš Typ dokumentu: Studie
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Kancelář Poslanecké sněmovny
Abstrakt: Práce přináší rozbor právní úpravy institutu srovnávací reklamy v České republice a na evropské úrovni. K přímému zakotvení institutu srovnávací reklamy, jakožto zvláštní skutkové podstaty nekalé soutěže, do českého práva došlo až v roce 2000, v důsledku toho bylo po celá devadesátá léta nakládáno se všemi případy srovnávací reklamy jako se zakázanými nekalosoutěžními praktikami. Téměř jakékoliv reklamní srovnání s konkurujícím subjektem, respektive s vlastnostmi jeho výrobku či služby, tak bylo před rokem 2000 soudy takřka automaticky shledáváno jako porušení dobrých mravů soutěže. Právě oblast klamavé a srovnávací reklamy je totiž předmětem regulace na úrovni Evropské unie a jednotlivá ustanovení tzv. harmonizačních směrnic EU se tak prostřednictvím transpozičních předpisů promítají do národního práva.
Klíčová slova:
obchodní právo; srovnávací reklama; commercial law; comparative advertising
Práva: Dílo je chráněno podle autorského zákona č. 121/2000 Sb.