Original title:
Právní úprava srovnávací reklamy: Studie č. 5.326
Translated title:
Legal regulation of comparative advertising: Study 5.326
Authors:
Babka, Tomáš Document type: Studies
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Kancelář Poslanecké sněmovny Abstract:
Práce přináší rozbor právní úpravy institutu srovnávací reklamy v České republice a na evropské úrovni. K přímému zakotvení institutu srovnávací reklamy, jakožto zvláštní skutkové podstaty nekalé soutěže, do českého práva došlo až v roce 2000, v důsledku toho bylo po celá devadesátá léta nakládáno se všemi případy srovnávací reklamy jako se zakázanými nekalosoutěžními praktikami. Téměř jakékoliv reklamní srovnání s konkurujícím subjektem, respektive s vlastnostmi jeho výrobku či služby, tak bylo před rokem 2000 soudy takřka automaticky shledáváno jako porušení dobrých mravů soutěže. Právě oblast klamavé a srovnávací reklamy je totiž předmětem regulace na úrovni Evropské unie a jednotlivá ustanovení tzv. harmonizačních směrnic EU se tak prostřednictvím transpozičních předpisů promítají do národního práva.
Keywords:
commercial law; comparative advertising; obchodní právo; srovnávací reklama
Rights: This work is protected under the Copyright Act No. 121/2000 Coll.