Název:
Aplikace a možnosti využití technik duševní hygieny u sportujících a nesportujících pubescentů
Překlad názvu:
Applications and uses of the techniques of mental hygiene for the sporting and not sporting teen-agers.
Autoři:
BURDOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo analyzovat výsledky změn psychického stavu a změny v sebepojetí své postavy po intervenčním programu duševní hygieny u sportujících a nesportujících pubescentů. Psychotréninkového programu se zúčastnilo dohromady 700 pubescentů (12-15let). Intervenčního psychotréninku ?Krok ke zdraví? pod mým vedením se zúčastnilo 10 pubescentů. Práce zkoumá vliv tělesného cvičení, relaxace, koncentrace a různých cviků jógy na psychický a fyzický stav jedince. Program obsahoval 4 setkání po dobu 4 týdnů. Lekce trvala přibližně 90 ? 120 minut. Po absolvování každého setkání následovaly dotazníky. Po ukončení 4 ? týdenního tréninku následovalo uspořádání dat. Na základě porovnání údajů z testů před provedením psychotréninku a po provedení a statického zpracování docházíme k závěru, že pravidelným programem jde docílit psychické vyrovnanosti a uvědomění si problémových partií těla a díky tomu s tělem a psychikou pracovat.The aim of this bachelor thesis was to analyze the results of mental status changes and changes in self-perception of his character after the intervention program for mental hygiene in sport and no sport adolescents. Mentaltraining program was attended by altogether 700 adolescent (12-15 years). Intervention mentaltraining "Step to Health" under my leadership attended the 10 adolescents. The work examines the effect of physical exercise, relaxation, concentration and various yoga exercises on the mental and physical condition of the individual. The program consisted of four meeting for 4 weeks. Lessons lasted approximately 90 to 120 minutes. Following each meeting followed questionnaires. After the 4 - week training session followed a structured data. Based on the comparison of the data from the tests before and after mentaltraining and static process, we conclude that the regular program can achieve mental balance and awareness of the problem areas of the body and thus the body and psyche work.
Klíčová slova:
duševní hygiena; jóga; pubescentní období; sport; volný čas; leisure time; mental hygiene; sport; teen-agers period; yoga Citace: BURDOVÁ, Lenka. Aplikace a možnosti využití technik duševní hygieny u sportujících a nesportujících pubescentů. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/30875