Original title:
Dokudramatické aspekty seriálové tvorby Československé televize v období sedmdesátých a osmdesátých let
Translated title:
Docudrama on Czechoslovak television in seventies and eighties
Authors:
Kohoutová, Rozálie ; ŠERÝ, Ladislav (advisor) ; KUBICA, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce zkoumá žánr dokudrama využívaný komunistickou propagandou v období tzv. normalizace. Popisuje úlohu Československé televize v období pražského jara a její následný význam pro režim ustanovující se po roce 1968. Z hlediska dokudramatické formy, historického obsahu a manipulace s fakty jsou nahlíženy tři seriály vzniklé během tohoto období:
Třicet případů majora Zemana
Gottwald
Povstalecká historie
Zaměřuji se hlavně na vztah historických faktů a dokudramatického zpracování a v kapitole Závěr se zamýšlím nad všeobecným významem televizní tvorby pro vytváření historie a novodobých mýtů.My diploma thesis explores how the docudrama genre was used by the communistic propaganda during the period of so called normalization. I describe the role of Czechoslovak television during the Prague spring and it?s ensuing importance for the regime after the year 1968. I explore three TV series from formalistic, manipulative and historic point of view:
Třicet případů majora Zemana (Thirty Causes of Major Zeman)
Gottwald
Povstalecká historie (Uprising History)
I focus on the relationship between historical facts and the docudrama genre and in the last chapter I come to conclusion how the TV may influence perception of history and creates itself new mythology.
Keywords:
analýzy filmových děl; dokudrama; normalizace, Československo, 1968-1989; propaganda; propagandistický film; televizní seriál; televizní žánry; Československá televize
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7541