Název:
Testování žáků v německém jazyce na základní škole.
Překlad názvu:
Testing of pupils in German language at basic school
Autoři:
KOSOBUD, Ondřej Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, zda úroveň jazykových znalostí německého jazyka u žáků základních škol v ČR stoupá, stagnuje či klesá a jaké faktory jejich znalosti ovlivňují. V teoretické části se budu zabývat problematikou testování žáků v Evropě a v ČR. Dále uvedu seznam všech dostupných standardizovaných jazykových zkoušek německého jazyka na úrovni A1 a A2 a porovnám mezinárodně uznávané zkoušky ?Fit in Deutsch? a ?Start Deutsch? s testem ČŠI ve školním roce 2012/2013. Ve výzkumné části se budu na základě testů zadaných v letech 2007, 2010 a 2013 zabývat vývojem jazykových znalostí němčiny u žáků na základních školách. Na základě výsledků testů a vyplněných dotazníků se budu snažit odpovědět na vytýčené výzkumné otázky a potvrdit či vyvrátit správnost vytýčených hypotéz a případně najít další faktory, které jazykové znalosti žáků ovlivňují.The main aim of this diploma thesis is to find out, if the level of knowledge of German language at pupils at basic schools in the Czech Republic is increasing, stagnating or decreasing and what factors influence their results. In the theoretic part I am going to deal with testing of pupils in Europe and in the Czech Republic. After that there is introduced a list of all standard assessment tests of German language on level A1 and A2. Then there are compared standard assessment tests ?Fit in Deutsch? and ?Start Deutsch? with the tests of Czech School Inspection from 2012/2013. In the research part I focus on the development of pupils? knowledge of German language at basic schools. The research is based on the assigned tests from 2007, 2010 and 2013. On the basis of these tests and filled questionnaires I am trying to find answers on the set research questions and to check correctness of the set hypotheses or alternatively to find other factors that influence pupils? knowledge of German language.
Klíčová slova:
A1; A2; celoplošné testování; L2; L3; mluvení...; Multiple-choice; nestandardizované testy; objektivita; otevřené úlohy; poslech; psaní; SERR; standardizované testy; test; Testování; validita; výzkum; čtení; A1; A2; L2; L3; listening; Multiple-choice; non-standardized tests; objectivity; open-ended questions; reading...; SERR; speaking; standard assessment tasks; test; Testing; validity; writing Citace: KOSOBUD, Ondřej. Testování žáků v německém jazyce na základní škole.. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/35014