Original title:
Specifika marketingu pro děti
Translated title:
Marketing plan Zapf Creation AG
Authors:
Vojtěchová, Lenka ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Rybář, Štěpán (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Zapf Creation je renomovaná německá firma vyrábějící hračky pro děvčata ve věku tří až jedenácti let již téměř 100 let. Jako mnoho jiných firem se potýká se změnami požadavků svých zákazníků. Musí tak pružně reagovat a své produkty i způsob komunikace se zákazníky přizpůsobovat aktuálním trendům. Ve snaze uspět je třeba změnit positioning firmy a najít nové možnosti, jak zákazníky oslovit a přesvědčit je o koupi jejích produktů. To vše řeší marketingový plán Zapf Creation AG pro její českou pobočku.Zapf Creation is well established German company making toys for girls for almost 100 years. As many other companies also Zapf Creaiton fights with changes of customer demand. Company has to react and its products and communication with customers adapt to actual trends. In effort to be succesful it is necessary to change the positioning of the company and to find new posibilites how to address to customers and convince them to buy Zapf Creation products. All that is included in Marketing plan for czech subsidiary of Zapf Creation AG.
Keywords:
marketing plan; marketing strategy; situation analysis; marketingová strategie; marketingový plán
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/19578