Original title:
Nákupní chování a postoje zákazníků maloobchodní jednotky
Translated title:
Shopping behaviour and customers attitude related to selected retail outlet
Authors:
VÍTKOVÁ, Nikola Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na analýzu nákupního chování a postojů zákazníků maloobchodní jednotky. Teoretická část práce se snaží objasnit specifika spotřebního a nákupního chování. Marketingový výzkum se zaměřoval na způsob plánování nákupů respondentů a na hlavní faktory, které toto chování ovlivňují. Pokoušel se nalézt faktory, které ovlivňují nákupní rozhodnutí i bez předem daného plánu.The theoretical section attempts to explain shoppers? behaviour in defining the terms of consuming and buying. The marketing research focused on customers planning of purchases or factors affecting the purchases without a plan and attempted to look at different groups of customers.
Keywords:
Consumer behaviour; Consumer behaviour model; Consumer influencing factors; Purchase decision process; Research of consumer behaviour.; Shopping behaviour; Faktory ovlivňující spotřebitele; Model spotřebního chování; Nákupní chování; Nákupní rozhodovací proces; Spotřební chování; Výzkum spotřebního chování. Citation: VÍTKOVÁ, Nikola. Nákupní chování a postoje zákazníků maloobchodní jednotky. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/28572