Original title:
Role obalů v nákupním rozhodování spotřebitelů
Translated title:
The role of packaging in consumers' purchasing decisions
Authors:
BÍNOVÁ, Zuzana Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Obsahem této práce: Role obalu v nákupním rozhodování spotřebitelů bylo zjistit, jaký vliv má obal na vnímání hodnoty a vytváření představ o výrobku, potažmo na nákupní rozhodování spotřebitelů. Zhodnotit současný stav obalové politiky vybraného podniku a jeho vliv na vnímání produktu zákazníky. Na základě analýzy navrhnout vhodná zlepšující opatření.The aim of this work called: The role of packaging in consumers purchasing decisions was to find out the packaging on understanding the values and creating the images of product. Respectively to find out the influence on shopping decisions of consumers and to evaluate the current status of packaging strategy of a chosen company and the influence of the status on the attitude of customers. Based on the analysis, we were to offer suitable improving arrangements.
Keywords:
appearance; consumer; image; impression; packaging; product; sauerkraut; image; kysané zelí; obal; produkt; spotřebitel; vnímání; vzhled Citation: BÍNOVÁ, Zuzana. Role obalů v nákupním rozhodování spotřebitelů. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/23266