Original title:
Vliv negativní politické reklamy na voliče v České republice
Translated title:
Impact of negative political advertising on voters in the Czech Republic
Authors:
ONDŘEJ, Tomáš Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá vlivem negativní politické reklamy na voliče v České republice. Konkrétně zkoumá hodnocení a vnímání negativní politické reklamy jako takové, informační účinek, vliv na hodnocení a vnímání politických subjektů a vliv na volební účast. Pro testování navržených hypotéz jsou využita data z dotazníkového šetření a z časové a obsahové analýzy politické reklamy ve vybraném denním tisku.This thesis focuses on the impact of negative political advertising on voters in the Czech Republic. Evaluation and perception of negative political advertising, information effect, impact on the assessment and perception of political subjects and impact on voter turnout are examined specifically. To test proposed hypothesis, data from a survey and from a time and content analysis of political ads in the selected daily newspaper are used.
Keywords:
evaluation and perception of negative political advertising; impact on party preferences; impact on voter turnout; information effect; negative political advertising; hodnocení a vnímání negativní politické reklamy; informační účinek; negativní politická reklama; vliv na stranické preference; vliv na volební účast Citation: ONDŘEJ, Tomáš. Vliv negativní politické reklamy na voliče v České republice. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/22807