Název:
Úzkost a strach u dětí mladšího školního věku z pohledu dítěte a rodiče.
Překlad názvu:
Anxiety and fear in young school age children from perspective of parents and the children themselves.
Autoři:
HODKOVÁ, Kamila Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá úzkostí a strachem u dětí mladšího školního věku. Cílem této práce je zmapovat emoce úzkosti a strachu u dětí a porovnat vnímání těchto emocí z pohledu rodičů a z pohledu dětí. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy úzkost a strach, jejich vznik a projevy. Další kapitola pojednává o mladším školním věku, jsou popsány jeho charakteristiky a pozornost je věnována kognitivnímu, emočnímu a sociálnímu vývoji a také se zaměřuje na sebepojetí dítěte. Dále je zde zařazena kapitola o dětských úzkostech a strachu, s hlavním zaměřením na děti mladšího školního věku, jsou zde popsány dětské techniky zvládání těchto emocí a jejich prevence. Poslední kapitola teoretické části je o tom, jak rodiče vnímají strachy svých dětí, jak na ně reagují. Výzkumná sonda je zaměřena na to, jak své strachy a úzkosti popisují děti a jak jsou vnímány jejich rodiči. Data byla získávána prostřednictvím rozhovoru.The bachelor thesis deals with children of younger school age and their feelings of anxiety and fear. The aim of this thesis is to conduct a survey of children?s emotions of anxiety and fear and to compare perception of those emotions from the perspective of parents and children. The theoretical part describes the terms anxiety and fear, origin of those emotions and how they are shown. The following chapter deals with the younger school age, describes its characteristics and focuses on cognitive, emotional and social development as well as on self-concept of a child. Further there is a chapter about child anxiety and fear, with major focus on children of younger school age. This chapter describes techniques of handling the emotions and also their prevention. The closing chapter of the theoretical part is focused on how parents perceive fears of their children and how they react to them. The research is focused on how fears an anxiety are described by children and how they are perceived by their parents. Data were obtained through interviews.
Klíčová slova:
mladší školní věk; strach; vnímání dětského strachu rodiči; Úzkost; Anxiety; fear; parents? perception of children?s fear; young school age children Citace: HODKOVÁ, Kamila. Úzkost a strach u dětí mladšího školního věku z pohledu dítěte a rodiče.. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/29527