Název:
Žák s nápadným chováním v praxi SŠ
Překlad názvu:
The Pupil with the Behavioural Difficulties in Practice of Secondary School
Autoři:
PAŠKOVÁ, Romana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce přináší bližší pohled na problémy v chování konkrétního žáka střední školy. Cílem bylo popsat potíže v chování vybraného žáka, přístupy učitelů a školy k němu a jejich postupy při zvládání situací vyvolaných těmito potížemi. Teoretická část práce rozkrývá přehled dané problematiky na základě rešerše odborné literatury vztahující se k tématu. Vysvětluje pojmy speciální pedagogika a etopedie. Uvádí charakteristiku a příčiny poruch chování, jejich klasifikaci na základě různých kritérií a výchovně-vzdělávací postupy školy, jejich výchovných pracovníků a ostatních pomáhajících institucí k danému žákovi. Praktická část práce se zabývá komplexním poznáním osobnosti chlapce s využitím výzkumné metody osobní případové studie. Cílem výzkumu bylo charakterizovat nápadné projevy chování konkrétního žáka středního odborného učiliště, zjistit příčiny těchto projevů chování žáka a navrhnout vhodné pedagogické přístupy učitelů a školy k němu, doporučit vhodné postupy rodinné výchovné péče, při zvládání situací vyvolaných těmito nápadnými projevy chování a stanovit prognózu jeho dalšího sociálního vývoje.The presented bachelor thesis solves sight into the behavioural problems of a particular pupil secondary school. The aim was describing the selected problems of pupil behaviour, attitudes of teachers to him and their ways for dealing the situations caused by these problems. The theoretical part was working with literature focused on topics of presented work. It explains the concepts of special education and psychiatry. There are presented characteristic and causes of behavioural disorders, their classification on the basis of various criteria and educational practices of schools, their staff and other educational institutions contributing to that pupil. The practical part of the thesis deals with a complex personality of boy using the personal case study as a research method. The research objective was to characterize the striking behaviour problems of particular pupil at secondary vocational school, to determine the causes of these pupil behaviours and to propose appropriate pedagogical approaches of teachers and school to him, to recommend appropriate procedures for family care, to manage the situation caused by these striking behaviours and to determine the prognosis of further social development.
Klíčová slova:
nápadné (problémové) chování; poruchy chování; rodina; učitel; školní a rodinná výchovná péče; žák; behaviour disorders; family; school and family educational care; striking (problem) behaviour; student; teacher Citace: PAŠKOVÁ, Romana. Žák s nápadným chováním v praxi SŠ. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/28835