Název:
Opodstatněnost programů primární prevence rizikového chování na základních školách v ČR
Překlad názvu:
The merits of primary prevention of high-risk behavior in primary schools in the Czech Republic
Autoři:
ŠTORKOVÁ, Andrea Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá opodstatněností programů primární prevence na základních školách v České republice, které jsou prováděné externími pracovníky z neziskových organizací. V první části práce je charakterizována současná mládež v kontextu společnosti. Druhá část je věnována rizikovému chování. V této části jsou popsány jednotlivé formy rizikového chování a činitelé, které ovlivňují jeho vznik. Ve třetí části jsou popsány historické souvislosti primární prevence, zásady efektivní primární prevence a realizace programů primární prevence na českých školách. Čtvrtá část se zabývá zkoumáním etických otázek, a tudíž jsou zde popsány jednotlivé zájmy aktérů, kteří do primární prevence vstupují. Poslední část zpracovává jednotlivé zásady efektivní primární prevence a hodnotí reálnou míru naplnění těchto zásad. Na základě výsledků hodnocení efektivity programů je stanoven závěr. Závěr se věnuje hodnocení a důležitosti zjištěných aspektů a opodstatněnosti programů primární prevence na školách.The final thesis deals with the substantiation of primary prevention programmes in primary schools in the Czech Republic, which are carried out by external employees in non-profit organizations. The first part is characterized by contemporary youth in the context of the society. The second part is devoted to high-risk behavior. This section describes the different forms of high-risk behaviour and factors that affect its origin. The third section describes the historical context of primary prevention, principles of effective primary prevention and the implementation of primary prevention programmes in Czech schools. The fourth section examines the ethical issues. The individual interests of persons involved into primary prevention are described here. The last part deals with the individual principles of effective primary prevention and evaluate the real level of fulfillment of these principles. The effectiveness and conclusion of this work is based on the results of evaluating these programmes. The conclusion applies to the evaluation, importance and relevance of the identified aspects of primary prevention programmes in schools.
Klíčová slova:
dospívající mládež; efektivita; etické otázky; ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy; primární prevence; rizikové chování; rodina; socializace; společnost; škola; adolescents; efficiency; ethical issues; family; high-risk behavior; Ministry of Education; primary prevention; school; socialization; society; Youth and Sports Citace: ŠTORKOVÁ, Andrea. Opodstatněnost programů primární prevence rizikového chování na základních školách v ČR. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/25426