Original title:
Teorie verše ve stopovém množství
Translated title:
Verse theory in trace quantities
Authors:
Ibrahim, Robert ; Plecháč, Petr Document type: Papers Conference/Event: Poetický Cikháj v Brně 2010, Brno (CZ), 2010-03-26 / 2013-03-27
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Příspěvek se věnuje versologickým výkladům ve vybraných středoškolských učebnicích. Autoři uvedené výklady komentují a předkládají vlastní návrhy, jak versologickou látku vyložit středoškolákům.This study focuses on versological interpretations in selected secondary school textbooks. The authors comment on these interpretations and present their own suggestions for interpreting versological material for secondary school pupils.
Keywords:
foot; iamb; metre; rhythm; secondary school textbooks; verse theory Project no.: CEZ:AV0Z90560517 (CEP) Host item entry: Poetický Cikháj v Brně 2010. Sborník textů o poetice, ISBN 978-80-263-0337-4
Institution: Institute of Czech Literature AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0220588