Název:
Pojetí pohybových aktivit v rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a jejich realizace v mateřské škole.
Překlad názvu:
The concept of physical activities in the Framework Education Programme for Preschool Education and their realization in nursery school.
Autoři:
KAMÍROVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na pojetí pohybových aktivit v rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání (dále jen RVP PV). Zjišťuje, jak školní vzdělávací program mateřské školy odpovídá RVP PV v oblasti pohybových kompetencí dítěte v předškolním věku a jakým způsobem je naplňován během činností v mateřské škole. V teoretické části se bakalářská práce zaměřuje na rozbor jednotlivých částí RVP PV. Autorka nejprve vysvětluje, co obecně znamená rámcově vzdělávací program. Uvádí vzdělávací oblasti a podmínky předškolního vzdělávání, které jsou součástí školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (dále jen ŠVP PV) a poté se na tento dokument dívá z pohledu pohybových aktivit. V praktické části se bakalářská práce zabývá definicemi tělesných a pohybových aktivit v programech pěti tříd sledované mateřské školy. Nejprve autorka porovnává RVP PV a ŠVP PV a poté i třídní vzdělávací programy předškolního vzdělávání jednotlivých tříd. Jejich naplnění v řízených a spontánních pohybových činnostech dětí během denního režimu v mateřské škole zkoumá pomocí pozorování a videozáznamů v pěti třídách mateřské školy.This thesis focuses on the concept of physical activities in the framework educational programme for pre-school education (abbreviation: FEP PE). Figuring out how the school curriculum in the kindergarten corresponds with FEP PE in the physical skills of a child of preschool age and how it is being fulfilled during the activities in the kindergarten. The theoretical part of the thesis focuses on the analysis of the individual parts of the FEP for PE. The author first explains what generally means the general educational programme. Features of educational areas and conditions of preschool education are presented in this bachelor thesis, which are parts of the school curriculum for preschool education (abbreviation: SEP PV). This thesis is also viewed from the perspective of physical activities. The definitions of physical and physical activities in the programme of five classes observed in the kindergarten are observed in the practical part of the thesis. The author compares the differences between FEP PE and SEP PV and the concern of the class educational programmes of early childhood education classes is deeply described. Their fulfillment in controlled and spontaneous physical activities of children during their daily routine in kindergarten is explored through observation and video recording in five kindergarten classes.
Klíčová slova:
mateřská škola; pohyb dětí předškolního věku; pohybová aktivita; rámcově vzdělávací program; třídní vzdělávací program předškolního vzdělávání; školní vzdělávací program předškolního vzdělávání; Class educational program of preschool education; Framework educational programme for preschool education; locomotion of preschool children; Moving aktivity; Nursery school; School educational programme of preschool education class Citace: KAMÍROVÁ, Kateřina. Pojetí pohybových aktivit v rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a jejich realizace v mateřské škole.. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/29139