Original title:
Stav foneticko-fonologické roviny u dětí v době zápisu do ZŠ
Translated title:
Status of phonetic-phonological levels of children at enrolls at primary school
Authors:
ČÍRTKOVÁ, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje stavu foneticko-fonologické roviny u dětí v době zápisu do základní školy. Jednotlivé kapitoly práce se zabývají vývojem řeči, jazykovými rovinami, fonematickým sluchem, dyslalií. Další část práce se zabývá šetřením stavu výslovnosti a fonematického sluchu pomocí řízeného rozhovoru u dětí předškolního věku v běžných i logopedických třídách mateřských škol.The bachelor thesis is focused on the state of the phonetic-phonological level at the time of children?s entry into the primary school. The individual chapters of this work deal with the development of speech, language levels, phonemic hearing, dyslalia. The next section deals with the investigation of the state of pronunciation and phonemic hearing using the guided interview of pre-school aged children in ordinary classes or in speech therapy classes in the kindergartens.
Keywords:
dyslalia; phonemic hearing; phonetic-phonological level; pronunciation; the development of speech; dyslalie; fonematický sluch; foneticko-fonologická rovina; výslovnost; vývoj řeči Citation: ČÍRTKOVÁ, Tereza. Stav foneticko-fonologické roviny u dětí v době zápisu do ZŠ. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/29143