Original title:
Product placement v televizní tvorbě
Translated title:
Product placement in TV production
Authors:
Koulová, Lucie ; Hucková, Barbara (advisor) ; Hanzlík, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Product placement v televizní tvorbě" se zaměřuje na specifickou formu marketingové komunikace, kterou je umisťování výrobku v českých televizních pořadech. Cílem práce je zmapovat product placement a jeho specifika v televizní tvorbě se zaměřením na české prostředí, popsat celý proces realizace umístění výrobku do televizního pořadu a prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit, zda lidé znají pojem product placement a jak ho vnímají v českých seriálech, sportovních a zábavních pořadech.The thesis "Product placement in TV production" focuses on a specific type of marketing communication named product placement, particularly in the Czech TV broadcasting. The main aim of this thesis is to explore product placement and its particularities in TV production, with the focus on the Czech television broadcasting. Furthermore the next goals are to describe the whole proces of product placement realisation and to find out whether people know or do not know what a term product placement is and its legal background in the Czech Republic and how they perceive product placement in the Czech broadcasting.
Keywords:
Czech TV production; effectivity measurement; knowledge about product placement; perception of product placement; phases of realisation; product placement; television; fáze realizace; měření efektivity; product placement; televize; vnímání product placementu; znalost pojmu product placement; česká televizní tvorba
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35089