Název:
Čeští návštěvníci kina: klíčové segmenty a jejich mediální chování
Překlad názvu:
Czech cinema visitors: key segments and their media consuption behavior
Autoři:
Svoboda, Martin ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je nalézt a popsat pravidelného návštěvníka kina. Práce tak popisuje situaci na trhu s kinem jako formou zábavy, kde identifikuje dva klíčové mezníky vývoje trhu poslední doby. Práce popisuje skupinu pravidelných návštěvníků kina a nachází dva segmenty, které podrobně rozebírá z pohledu jejich životního stylu, názorů a mediální konzumace. Práce zároveň srovnává své výstupy s výzkumem z roku 2004, kde je vidět určitý vývoj ve složení divácké obce kin v České republice. Práce vychází z největšího komerčního výzkumu, který v České republice kontinuálně probíhá a spojuje jeho výstupy s dalšími výzkumy. Část práce popisující spotřebitele může sloužit zadavatelům reklamy jako informace o tom, koho svou reklamou v kinech mohou zasáhnout. Část o mediální konzumaci dává distributorům filmů informace o tom, kde komunikovat aby zasáhli požadovanou cílovou skupinu.The goal of this thesis is to find and describe regular visitor of cinema. Thesis also describes situation on the cinema market and identifies two latest key milestones of development of the market. Thesis describes group of regular visitors of cinema and defines two segments within it. These two segments are described from the lifestyle point of view, their opinions and media consumption. Thesis compares own results with the research Kino 2004 and find the development within the group. Thesis mines data from the widest commercial research done continuously in Czech Republic. Part of the thesis describing the visitor may serve as a answer to investor on question who will him target by advertising in cinema. The part about media consumption may serve to film distributors as a hint where it is best to target requested target group.
Klíčová slova:
kino; reklama; výzkum spotřebitele; Cinema; media consuption; research
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35082