Název:
Analýza motivace diváků pražských profesionálních činoherních divadel
Překlad názvu:
Analysis of motivation among the spectators of Prague professional theaters
Autoři:
Hájková, Mariana ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce "Analýza motivace diváků pražských profesionálních činoherních divadel" se zabývá zmapováním profesionální činoherní scény pražských stálých divadel z pohledu diváků. Na jeho základě vymezuje nejdůležitější motivační faktory pro jednotlivé tržní segmenty, které k návštěvě divadla vedou. V teoretické části práce definuje pojem divadlo a činohra, analyzuje divadelní trh v České republice a pražskou profesionální činoherní scénu, vymezuje specifika marketingového mixu v kontextu divadel, seznamuje se základními principy marketingového výzkumu a uvádí základní východiska pro teorii motivace. Analytická část je založena na kvantitativním výzkumu realizovaném pomocí dotazníkového šetření. Výzkumu byli podrobeni obyvatelé Prahy, muži i ženy napříč všemi věkovými skupinami a s různým stupněm vzdělání. Na základě zjištěných výsledků byla sestavena drobná doporučení na vylepšení marketingové strategie pražských činoherních divadel. Zvláštní pozornost byla věnována i mimořádným divadelním událostem konaným na území Prahy.This Master Thesis maps the scene of the professional theaters in Prague from the spectators' perspective. Consequently it points out the most important motivation factors for each market segment that leads people to visit the shows. The theoretical part defines the terms theater and drama. It also analysis theater market in the Czech Republic and Prague's professional drama scene. Moreover, it specifies a marketing mix in the context of theaters, introduces the basic principles of marketing research and states the fundamental basis for a theory of motivation. Analytical part is based on a quantitative research realized through a questionnaire survey. Subjects were Prague residents, both men and women across all age groups and different levels of education. Minor improvements for theaters marketing strategy were proposed according to the research findings. Particular attention was paid to the special theatrical events held in Prague.
Klíčová slova:
divadlo; divák; festival; marketingový mix; motivace; činohra; drama; festival; marketing mix; spectator; theater
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35068