Název:
Audit podniku a kreativní účetnictví
Překlad názvu:
Audit and creative accounting
Autoři:
Kubelková, Ivana ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Bezděková, Lucie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Naše generace žije v moderním globalizovaném světě, který posledních pár let prochází ekonomickou recesí. Právě tato ekonomická recese často nutí vedení společnosti, aby upravovala dosažené finanční výsledky k obrazu svému, a naplňovala tak očekávání svých vlastníků. To, aby se vlastníci mohli na informace obsažené v předložených finančních výkazech bez obav spolehnout, zabezpečuje externí audit. Hlavním cílem této diplomové práce je přiblížit čtenáři auditorskou profesi a průběh auditu, to jak po stránce teoretické, tak praktické. Důraz je kladen zejména 4. fázi auditu -- tedy samotné testování. Práce obsahuje praktické rady pro uživatele účetní závěrky, jak poznat, že účetní závěrka není zcela v pořádku. V práci rovněž definuji pojem kreativní účetnictví a objasňuji jeho základní metody.The contemporary generation lives in a modern globalized world that comes through the economic recession last few years. Just this recession often forces management of the companies to modify achieved financial results to meet the expectations of the owners. External auditors provides to the owners level of confidence, that the submitted financial statements respect the principle of truth and fair view of accounting and that the owners can rely on the financial information. The main objective of this thesis is to explain the role of the external audit and audit procedures performed. It contains theoretical and practical part. The attention is focused on the 4th stage of the audit -- substantive and control testing. The paper also contains practical advises for users of financial statements. I also tried to clarify the concept of creative accounting practice and its basic methods.
Klíčová slova:
audit podniku; finanční výkazy; kreativní účetnicví; podvod; audit; creative accounting; financial statements; fraud
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34953