Original title:
Přínos student brand managera pro povědomí o značce
Translated title:
Contribution of Student Brand Manager to brand awareness
Authors:
Janík, Dan ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Bunčák, Alexander (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje na veškeré aspekty týkající se pozice Student Brand Manager a na marketingový výzkum, který má za účel podpořit tvrzení o přínosu Student Brand Managera v universitním městě. Práce obsahuje teoretické základy k pochopení tohoto tématu a věnuje se popisu společnosti Red Bull s důrazem na rozbor všech pozic, se kterými Student Brand Manager přijde během své práce do styku, tak, aby bylo zřejmé jeho místo v rámci marketingové struktury společnosti. Praktická část práce zjišťuje tendence týkající se povědomí o značce ve studentských lokalitách a vyhodnocuje přínos aktivit Student Brand Managera. Závěr obsahuje shrnutí všech zjištěných poznatků a v neposlední řadě doporučení pro Studen Brand Manager Coordinátora.The work focuses on all aspects related to the position of Student Brand Manager and marketing research, which is intended to support the claim of the benefits of Student Brand Manager in the university town. The work includes theoretical basis for understanding this topic and is dedicated to the description of Red Bull, with emphasis on analysis of all positions with which Student Brand Manager comes during their work in contact, so as to make clear his position within the marketing structure. The practical part of this thesis investigates the trends of brand awareness in student areas and assesses the contribution of activities Student Brand Manager. The conclusion contains a summary of the findings and recommendations for Student Brand Manager Coordinator.
Keywords:
consumer collecting; marketing; marketing research; student brand manager; consumer collecting; marketing; marketing research; student brand manager
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34895