Original title:
Návrh metodiky projektového řízení v reklamní agentuře
Translated title:
Design of Project Management Methodology for an Advertising Agency
Authors:
Nedomlel, Jiří ; Chocholatý, Drahomír (advisor) ; Binar, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá projektovým řízením v reklamní agentuře. Analyzuje současnou metodiku projektového řízení agentury, definuje její úzká místa a navrhuje zlepšení této metodiky. Tohoto cíle dosahuje analýzou pomocí metodiky Teorie omezení a srovnáním s metodikami a best practices v tomto odvětví. První část práce popisuje metodiky projektového řízení, speci-fika projektového řízení v reklamních agenturách a Teorii omezení. Druhá, praktická část analyzuje pomocí Teorie omezení konkrétní reklamní agenturu a navrhuje konkrétní změny metodiky projektového řízení, především v oblasti plánování a řízení projektů. Hlavní výstup a přínos práce je v návrhu změn metodiky projektového řízení v reklamní agentuře.The thesis deals with project management in an advertising agency. It analyzes the current methodology of the agency project management, defines its weak points, and proposes a set of improvements to this methodology. This goal is achieved through analysis of the project management of the agency using the Theory of Constraints methodology and comparison with the methodologies and best practices of the project management in the industry. The first part describes the common project management methodologies, the specifics of the project management in advertising agencies and the Theory of Constraints. The second part analyzes a particular advertising agency using the Theory of Constraints and proposes a set of changes to its methodology, mostly in the area of project planning and project management. The merit and main output of the work consists of the proposed changes to the advertising agency project management methodology.
Keywords:
advertising agency; Critical Chain Method; methodology; project; project management; Theory of Constraints; metoda kritického řetězu; metodika; projekt; projektové řízení; reklamní agentura; Teorie omezení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34738