Original title:
Analysis of the marketing communications and strategy of Contours fitness
Translated title:
Analýza marketingové komunikace a strategie Fitness Contours
Authors:
Merta, Jonáš ; Horová, Olga (advisor) ; Hochman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The thesis analyzes marketing communication of Contours fitness by using theoretical background. The aim of the thesis is theoretical description and analysis of communication tools. Based on situational analysis the thesis evaluates the effectivness of communication mix and suggest measures to its optimalization. The outcome of the thesis is theoretical description of communication mix of the company, newly established communication objectives and analysis of communication tools with emphasis on communication effectivness.Diplomová práce analyzuje za využití teoretických poznatků marketingovou komunikaci mikropodniku fitness Contours. Cílem práce je popis a analýza jednotlivých komunikačních nástrojů pohledem marketingové teorie. Na základě situačních analýz práce hodnotí efektivitu komunikačního mixu a navrhuje možná opatření vhodná pro jeho optimalizaci. Výstupem práce je důkladně popsaný komunikační mix zkoumané společnosti, nově stanovené cíle komunikace a podrobná analýza jednotlivých komunikačních nástrojů s důrazem na zkoumání jejich efektivity ve vztahu k vytyčeným cílům.
Keywords:
Marketing communications; measuring communication effectiveness; service marketing mix; situation analysis; Marketingové komunikace; marketingový mix služeb; měření efektivity komunikace; situační analýzy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34546