Original title:
Franchising jako forma podnikání v oboru fitness pro ženy
Translated title:
Franchising as a form of business in fitness for women
Authors:
Malá, Martina ; Soukupová, Jana (advisor) ; Rusmichová, Lada (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Franchising jako specifická a celkem jistá metoda podnikání. Jeho popis, rozdělení, poukázání na jeho výhody a nevýhody. Následuje ekonomický pohled a představení franchisového trhu v oboru fitness pro ženy. Cílem práce je analýza a následné vyhodnocení současného stavu fitness center pro ženy na trhu v ČR provozované formou franchisy.Franchising as a specific and fairly certain business method. His description, classification, pointing out its advantages and disadvantages. The following is an economic perspective and market performance franchise in the fitness for women. Aim of this work is the analysis and subsequent evaluation of the current state of fitness centers for women in the Czech market operated by franchisee.
Keywords:
fitness for women; Franchising; market analysis; analýza trhu; fitness pro ženy; Franchising
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34531