Original title:
Budování vztahu se zákazníky v rámci Supply Chain Managementu
Translated title:
Building relationship with customers in Supply Chain Management
Authors:
Kaluzhna, Yevgeniya ; Pernica, Petr (advisor) ; Jirsák, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Supply chain management je relativně mladým vědním oborem, ale jeho význam stále stoupá. Na dnešní etapě vývoje, zákaznicky orientovaného trhu, podniky se již nesmí vyhybat spolupráci v dodavatlském řetězci. Cílem mé práce bylo odhalit jak supply chain management může příspět k budování vztahů se zákanzníky, protože zákazníky jsou základem jakéhokoliv podniku. První část práce shrnuje poznatky týkájící se supply chain managementu, konkurenčních strategií, zákazníků, typů dodavatelských řetězců a CRM. Zvláštní kapitola je věnovaná tomu, jak supply chain management může ovlivnit služby zákazníkům. A jaký význam mají služby pro budoucí konkurenceschopnost pondiků. V praktické části jsem rozebrala příklad společnosti Zappos.com. Která pomocí realizace své konkurenční strategie a podřazení celého dodavatelského řetezce strategickým cílům, vybudovala výníkající vztah se svými zákazníky. Na konci práce budou dané výhledy na budoucí vývoj aktivit v SCM.Application of supply chain management is still relatively recent practice, but it's importance is growing over time. Today, in the era of customer centricity, in order to become competitive firms shouldn't avoid collaboration with it's supply chain partners. Purpose of my thesis was to find out how supply chain management can contribute to building relationship with customers, who are the basis of any existing company. First part summarizes knowledge about supply chain, compeptitive strategies, customers, types of supply chains and customer relationship management. Particular part is dedicated to customer service and how supply chain management can contribute to it's improving. It describes also what meaning has customer service for future competitiveness. In second part, I presented the case of Zappos.com. E-retailer, which aligning entire functional strategies and whole supply chain to common strategic purpose managed to build excellent relationship with it's customers.
Keywords:
ABC analysis; competitive strategy; CRM; customer service; differentiation; external and internal customer; fulfillment center; Kiva robots; logistics; order qualifiers; order winners; Pareto law; supply chain management; UPS; ABC analýza; CRM; diferenciace; distribuční centrum; externí a interní zákazník; Kiva roboti; konkurenční strategie; logistika; Paretovo pravidlo; služby zákazníkům; supply chain management; UPS
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34490