Original title:
Marketing cereálního nápoje Caro
Translated title:
Marketing of Caro cereal drink
Authors:
Pokorná, Anna ; Horová, Olga (advisor) ; Řezníková, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou aktuální situace kategorie cereálních nápojů se zaměřením na značku Caro a provedením marketingového výzkumu orientovaného na vnímání cereálních nápojů a značky ze strany veřejnosti. Na základě zjištění jsou formulovány závěry a doporučení, která značce mohou pomoci k zefektivnění marketingových aktivit. Práce je rozčleněna do dvou celků. První celek se zaměřuje na teoretická a metodologická východiska, jako jsou marketing a jeho specifika v potravinářství, marketingové prostředí, marketingový mix a marketingový výzkum. Druhý celek je orientován na marketing značky Caro, kategorii cereálních nápojů na trhu, analýzu aktuální situace na straně nabídky a marketingový výzkum, který se zaměřuje na vnímání kategorie cereálních nápojů a znalost značek ze strany veřejnosti. Na základě poznatků z provedené analýzy a výsledků realizovaného výzkumu jsou formulována doporučení, která se vztahují k marketingovým aktivitám značky.This diploma thesis deals with the analysis of the actual situation of cereal drinks category, focusing on the Caro brand, and uses marketing research oriented to public and their perception to cereal drinks category and Caro brand. Based on this, it formulates results and recommendations that can be useful for potential help in the area of the brand marketing activities. The diploma thesis is divided into two parts. First part focuses on theoretical and methodic fundamentals, such as marketing and its specific characteristics related to the grocery, marketing environment, marketing mix and the concept of marketing research. Second part deals with the Caro brand marketing, cereal drinks category, analysis of the actual offer situation and marketing research, which is focused on the public perception of cereal drinks category and brand awareness. Based on the ascertained results of analysis and marketing research, recommendations are formulated with respect to brand marketing activities.
Keywords:
cereal drinks category; grocery marketing; marketing research; kategorie cereálních nápojů; marketing v potravinářství; marketingový výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34475