Original title:
Návrh marketingové strategie vybrané obchodní firmy
Translated title:
Design of the marketing strategy of a commercial firm
Authors:
Jelínková, Jana ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je navrhnout marketingovou strategii vybrané obchodní firmy, která působí na trhu s outdoorovým oblečením. Teoretická část práce se zabývá úvodem do marketingu, marketingovou koncepcí a významem značky. V praktické části je blíže představena firma, zpracována analýza trhu outdoorového oblečení, zákazníků a konkurence. Tyto informace slouží jako výchozí bod pro navržení vhodné marketingové strategie, která je v závěru práce rozpracovaná do jednotlivých prvků marketingového mixu.The aim of this thesis is to design a marketing strategy selected business company that operates on the market of outdoor clothing. The theoretical part deals with an introduction to marketing, marketing concept and the importance of brand. The practical part presents company in more detail, analyses market of outdoor clothing, customers and competitors. This information serves as a starting point for designing appropriate marketing strategy, which is elaborated into each element of the marketing mix at the end of this thesis.
Keywords:
marketing mix; marketing strategy; outdoor; outdoor clothes; marketingová strategie; marketingový mix; outdoor; outdoorové oblečení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34388